Egy alapítvány meglehetősen bonyolult dolog. Az efféle egyesület hivatalosan a legkevésbé érdekelt annak az ügynek a megoldásában, amelyet képvisel. Próbálom szemléltetni. Képzeljen el egy egyesületet, amely a szegényekkel foglalkozik. Nos, a látszólagos ellentmondás abban rejlik, hogy ha csökken a szegények száma, akkor csorbul az egyesület létjogosultsága. Más szóval, minél jobban végzi a munkáját, annál jobban megássa a saját sírját. Ugyanígy van ez a háború ellen küzdő alapítvány esetében is. A béke a saját halálát jelentené.
A gyermekek szívén keresztül lehet eljutni a szülők pénztárcájához.
Az elmúlt harminc év gazdasági csodája tulajdonképpen töméntelen, a "kisemberek" szintjén létrejött csodából áll össze.
Az utánzatjelenség a mai kínai társadalom szövetének gyulladása. A gyulladás egyrészről küzd a baktériumokkal, másrészről duzzanatot, gennyet, fekélyt és halált okozhat.
Jegyezd meg a vevőket! Vésd az agyadba a szokásaikat és a gyengéiket! Az emlékezet a trafikos tőkéje.
A régi tőzsdei bölcsesség: "Venni kell, ha dörögnek az ágyúk, eladni, ha lágy hegedű hangja szól" mára már érvényét vesztette. Hiszen amit már mindenki tud, az a tőzsdén többé nem számít bölcsességnek.
A tőzsde nem tudomány, hanem művészet. Miként a festészetben, úgy a tőzsdén is érzékkel kell rendelkezni a szürrealizmus iránt. Még akkor is, ha a világot fejtetőre állítva ábrázolja. És nem ezrek csodálják az effajta szürreális képeket?
Az üzlet olyan, mint egy isten. Mindenki imádja, de senki sem érti.
A művészet a XX. század második felében elveszítette a titkát. Napjaink művésze azonnali és teljes elismerést vár, gyors fizetséget azért, ami a lelkében zajlik.
Teljesen nyilvánvaló, hogy minden művészetnek az a célja - hacsak nem "fogyasztásra", eladásra szánják, mint egy árucikket -, hogy a művész megmagyarázza önmagának és környezetének, miért él az ember, mi létének értelme.
Sose az a lényeg, hogy milyen valami, hanem hogy tudnak-e róla.
A rossz cégeket tönkreteszi a válság. A jó cégek túlélik. A kiváló cégek jobban teljesítenek általa.
Az egész élet egy nagy cserekereskedelem. A piac mindennek az alapja.
A szellemiség több és kreatívabb erő a piaci logikánál, akkor is, ha nem mindig eladható.
Noha ahhoz, hogy sikeresek legyünk, leginkább korábbi sikerekre van szükség, de a legsikeresebb pályafutások is egyetlen apró sikerrel kezdődnek. A kis boltokban gyakran lehet látni egy bekeretezett egydolláros bankjegyet a falon. Nos, ez nem csak egyszerű szimbólum. Egy kisvállalkozás életében valóban az a legfontosabb pillanat, amikor először sikerül eladni valamit. Az első kuncsaft vállalja a kockázatot, és a bolt jövőjébe fekteti a pénzét. És ezzel elindítja a siker útján.
Az üzletben szerintem nem az a fontos, hogy te legyél az első, hanem az, hogy a megfelelő időben legyél ott. A lényeg, hogy a piac készen álljon rád.
Mutass nekem egy olyan sikeres világcéget, amelyik eleinte nem trükközött egy kicsit, hogy előrejusson!
A kapitalizmusnak az örökös gazdasági növekedésbe vetett hite szinte mindennel ellentétes, amit az univerzumról tudunk. Egy farkasfalka rettentő ostoba lenne, ha azt hinné, hogy a birkaellátmány vég nélkül növekedni fog. Az emberi gazdaságnak azonban tényleg sikerült az újkor során exponenciálisan növekednie, köszönhetően egyedül annak, hogy a tudósok minden pár évben előálltak valami felfedezéssel vagy találmánnyal - például Amerikával, a belső égésű motorral vagy a genetikailag megtervezett birkával. Pénzt a bankok és kormányok nyomtatnak, de a fedezetét a tudósok adják.
Vásárlóként csak a pénztárcánkkal szavazhatunk, de azzal szavazhatunk. Ha viszont azt akarjuk, hogy megértsék az üzenetet, egyértelműen kell fogalmaznunk.
Az elemző gondolkodik, a tőzsde irányít.
Ha kizárólag csak a gazdasági előnyökkel és a pénzügyi mutatókkal törődünk, akkor egy olyan kultúrát erősítünk, amely a minőség ellen dolgozik.
Nem azért adok magas fizetéseket, mert sok pénzem van. Azért van sok pénzem, mert magas fizetéseket adok.
A reklámnak a termék lényegét kell megfogalmaznia egy tömör üzenetben. Persze pocsék terméknek hiába a nagy reklámkampány - úgyis hamar kiderül a turpisság. Átlagos termékeknél azonban fontos a pozitívumok kiemelése.
A tőzsdére vitt vállalatok részvényéi, főleg, ha nagyléptékű technológiai fejlesztésekkel kapcsolatos vállalkozásról van szó, szélsőségesen ingadoznak, egyrészt a belső teljesítmény, másrészt pedig a gazdaság pillanatnyi állapotának függvényében. A tőzsde mániákus depressziós világa pedig elvonja az ember figyelmét, és nem hagyja, hogy a nagyszerű eredmények elérésén dolgozzon.
Minden nagyobb vagyon mögött egy hazugság árnyéka rejtőzik. Ezt hívják üzletnek.
A nap, amikor valaki más jobban fogja tudni, hogy mivé alakul át a pénzed, mint te magad, a bukásod napja lesz.
A hanyatlás ragályos, minden egyes vállalkozás bukása további bukásokat jelez előre.
Hogyan kezdd el építeni a márkádat? Nyilván az első a témád kiválasztása. Vagy legyen új a téma, vagy beszélj róla úgy, mint korábban még senki.
Nem érdemes addig várni, amíg tökéletesnek érzed a termékedet: ugyanis elárulhatom, ez a pillanat soha nem jön el.
Manapság nagyban kell gondolkodnia annak, aki nagyot akar kaszálni.
Ahogy a baseballcsapatban a dobó másként áll hozzá a játékhoz, attól függően, hogy ki az ütő, a jó értékesítő érvelése is idomul a különböző vevői igényekhez.
Elsősorban saját magatokat kell eladnotok, s ha ez sikerül, könnyű dolgotok lesz a termékkel.
Nincs szebb annál, amikor látod fejlődni, amit létrehoztál. Megvannak ugyan a veszélyei, hiszen egy kisebb tévedés is katasztrofális lehet, de szerintem az a jó vezető, aki ritkán hibázik.
Iparágunkban általában kétféleképpen gondolkodnak a reklámról és a public relationsről: az egyik a zsugori megközelítés, amely minden egyes reklámra és promócióra fordított centet szigorúan kiadásként könyvel el. Én viszont a marketingszemléletet tettem magamévá: mindig kész vagyok költeni ezen a területen, mert a befektetés kamatostul megtérül. Persze a megtérülésnek számos módja lehet, csakhogy ezt egy fösvény vállalkozó szűk látókörével nehéz megérteni, hiszen az ilyen típus számára a megtérülést csak a csilingelő kasszagép jelenti. Holott a megtérülés egyik legszebb formája a vásárlónk elégedett mosolya. Ez a mosoly nagyon sokat ér: az elégedett vevő vissza fog térni hozzánk, és valószínűleg nem is egyedül.
Az üzlet (...) kicsit más, mint amikor egy festményen dolgozunk. Nincs olyan, hogy utolsó ecsetvonás, amely után a kép felkerül a falra, hogy aztán gyönyörködhessünk benne.
Ha két vezető teljesen azonos véleményen van, egyikük alighanem felesleges.
A szabad vállalkozás kockázatokat is jelent, és ezeket vállalnunk kell. Csak így működik a gazdasági szabadság világában. Nincs más út.
A temető sem más, mint egy üzlet.
A tőzsdén minden lehetséges - még az is, ami logikus.
A tőzsde olyan, mint egy nagy kaszinó, ahol mindenki italozik. Ha te megállod, hogy ne igyál, minden rendben lesz.
Az üzlet olyan, akár a dzsungel. (...) Vannak, akik esznek, és vannak, akiket megesznek.
Az idő a remek cégek legnagyobb barátja és a középszerű cégek legnagyobb ellensége.
A darwini evolúció a gazdaságban is működik, mert a pénz ugyanolyan logikai mechanizmusok alapján hoz létre gazdasági élőlényeket (különféle vállalkozásokat), mint ahogyan a gének biológiai élőlényeket.
A sikeres befektetéshez mindig idő kell. Egy gyerek megszületését sem tudod siettetni úgy, hogy inkább kilenc nő legyen egy hónapig terhes.
A művészet az egyetlen olyan üzleti ág, ami szép. Minden egyéb unalmas, papírforma alapú, rengeteg számolással és stresszel jár.
Ha buksz egymilliót, az a te bajod, de ha buksz 5 milliárdot, az már a kormány baja.
Az üzleti életben a visszapillantó tükörben mindent tisztábban lehet látni, mint a szélvédőn keresztül.
Az alkudozással az a baj, hogy a legtöbbször valaki rosszabbul jár. Én személy szerint csak egy tisztességes árat akarok, aminek mindketten örülnek.
A rum parancsol, mindegy, ki a kereskedő.
A gazdasági életet csak élénkíteni és fékezni lehet. Alakítani nem.
Elfelejtette jelszavát?
vagy
Rendszer
Elküldöm egy barátomnak