Akadnak, akik bűneimet erénynek hiszik, és akik erényeimet bűnnek minősítik. Tudom, hogy egyikben is, másikban is akad némi igazság.
Egy halott ember bűnei bármennyire nagyok is, vele együtt mennek a sírba.
Aki másnak akar patkányt fogni, magának egeret sem foghat.
Nem kell az ördögnek elébe menni, jön az magától is.
Nem hiszek a szörnyekben. Csak azokban az emberekben hiszek, akik szörnyeteg módjára viselkednek.
A rossz nem csak, hogy nem segíti elő az igazi ember növekedését, de, ha mélyreható és állandó, elvon (...) valamit magából az egyénből.
A szörnynek a szörnyek között a helye, még ha ez nem tetszik is neki.
A kísértés anyja a szükség.
Ha egy madár beléd vájja a karmát, akkor tudod, hogy azért csinálja, mert ők ilyenek, és kész. Vadállatok. Az ember elvileg civilizált, de akkor miért csinálunk rosszabb dolgokat, mint a vadállatok?
A zűrös srácok azért vannak bajban, mert valami hiányzik az életükből. Ez vitte őket rossz útra.
Az emberek kemények, a világ hálátlan.
Az egyszerű (...) emberek nem olyan filozofikus gondolkodásúak, mint a vezetőik. Ők azt gondolják, hogy aki lop, azt be kell zárni, titulusra vagy rangra való tekintet nélkül, akár van hova bezárni őket, akár nincs.
Ha Isten szabad akaratot adott neked, akkor hogyan lehet minden Isten terve szerint? Ha viszont minden Isten terve szerint alakul, akkor meg hogyan lehetne szabad akaratod? Szóval miért van az, ha valami szarság van, például háború, éhezés, vagy csontrákos gyerekek, akkor az mindig az ember szabad akarata szerint történik (...). Ha valami viszont tuti jól megy, az meg már Istennek köszönhető?
Az egyik embernek nem bűn, ha kezet emel az apjára, a másiknak bűn, ha késsel eszi a halat. Az a lényeg, hogy amit te bűnnek tartasz, attól óvd magad, mert ha elköveted, az benned bosszulja meg magát, de nagyon.
Aki száz meg százezert rabol, Bírája lészen annak, akit a Szükség garast rabolni kényszerített.
A jók soha nem maradnak életben. Meghalnak lövészárkokban, meg kivégző osztagok előtt, meg mocskos börtönpriccseken olyan bűnökért, amiket nem követtek el. Ők mindig meghalnak. A gonoszok élnek vidáman tovább.
Meddig élhet az ember a bűn közelében anélkül, hogy a részesévé válna?
Jobb elkerülni az olyan helyzeteket, amelyekben az ember akaratlanul is kihágást követ el.
A gyilkosság megváltoztat, kitép a lelkedből egy darabot, amit sosem szerezhetsz vissza.
Van, akit azért terrorizálnak, mert NEM TUD visszavágni. Ám ugyanolyan gyakran fordul elő az is, hogy azért terrorizálnak valakit, mert NEM HAJLANDÓ visszavágni.
Ha egyszer beengedjük s sötétséget, örökre bennünk marad.
Ha az ördöggel cimborálsz, a pokolban ébredsz.
Kívánom szívből, hogy soha senkit ne kényszerítsenek bárminek a bevallására, abból semmi jó nem származik, még azok számára sem, akik vallatnak. Bárcsak végre rájönnének erre a világ valamennyi részén a pribékek, a kápók, a nyomozók, a hatóságok és a politikusok.
Lehetsz Úr s lehetsz erős Isten, És büntethetsz, ahogy akarsz, De én vétkemért csupán engemet.
Mind bűnősök vagyunk, mióta kivettettünk az édenkertből. Ez mindnyájunk terhe.
A terroristák olyanok, mint a skorpiók: ismerjük a jellemüket, és a lelkiismeretünk azt diktálja, hogy ítéljük el őket azért, amilyenek.
Börtönben nem a bűnösök ülnek, hanem a vesztesek.
A világ legocsmányabb bűnei vannak lejegyezve a Szentírásban.
Az okosság (...) annyit tesz, mint kerülni a bűnt.
Az, hogy megteheted, nem jelenti azt, hogy meg szabad tenned.
Ha a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve, akkor az elvek terén kötött kompromisszumok rajta az utcalámpák.
A bűn az bűn, nem számít, hogy mekkora.
A ki az emberiséget legszentebb kincseitől: tudomány, művészet és erkölcsiségtől akarja megfosztani, az vétkesebb az egyház ajtait feltörő gonosztevőnél.
Ütöttek és én visszavágtam, megcsaltak s én is csalni kezdtem el, hazudtam, loptam, konspiráltam, most már tudom, ezért nem vesztem el. (...) Bűnös vagyok? Nem érzem bűnömet. Mást nem, csupán élni akartam s nem vagyok rosszabb, mint a többiek.
Csak azok követhetnek el hibát, akik értelemmel bírnak. Csak azok követhetnek el bűnt, akik értik a bűn fogalmát.
A tűz ugyanúgy nem tesz különbséget jó és rossz ember között, akár a puskagolyó.
A börtön olykor a büntetés, megtorlás helye, máskor csak arra szolgál, hogy elzárja a zavaró arcokat, megint máskor menedék azoknak, akiknek a felnőtt, szabad élet túlságosan veszélyes vagy félelmetes.
A mi bűnünk nem lehet mentség se más bűnére, se más gőgjére.
A jóra való restség meghívás az ördög számára.
Sosem fizetni, Vadként üzetni, Mentést keresni, Kétségbeesni, Kegyelmet hiába koldulni - És nyomorult módon kimúlni: Ez is gavallér-életpálya, S van, aki vonzónak találja.
Aki balhéból akar megélni, az nem kötheti le magát. Nem lehet semmi az életében, amitől nem tud fél perc alatt búcsút venni, ha a zsaruk befordulnak a sarkon.
A bűnt és az ártatlanságot nem lehet egymástól élesen különválasztani.
Ha a pokolra jutsz, csak az ördög segíthet rajtad.
Egy (...) alapvetően igazságtalan társadalomban kár szörnyülködni, hogy annyi a bűnöző. Inkább azon csodálkozhatnánk, hogy még mindig olyan sokan becsületesek.
A "gonosz", mint szó, leegyszerűsítő.
A vér visszahull a gyilkos fejére.
Az élet nem babra megy, vészesen komoly, hisz a születésünk nem csak egyetlen utat, az örök életre vezető keskeny utat tárja fel előttünk, hanem sajnos a kényelmes, széles utat is, bűnös vágyaink züllött útját is.
A bűn olyan, mint egy gát, amely elállja a kis patak futását a végtelen tenger felé. Ettől a víz kavarog, örvénylik, medréből kiáradva könnyen katasztrófát okozhat, sok életet, értéket elpusztíthat.
A bűn elzár a boldogságtól. Ha egy madár szárnya le van kötve, még akár értékes aranylánccal is, az számára kolonc, béklyó, rablánc, hisz repülését megakadályozza, és a kék égre született lényét a föld porába taszítja.
A hőmérő nem a hideget méri, hanem a meleg hiányát, minél kevesebb a meleg, annál kevesebbet mutat. Ugyanígy a bűn nem más, mint a szeretet és a jóság hiánya.
Elfelejtette jelszavát?
vagy
Rendszer
Elküldöm egy barátomnak